ENEM SMTP Delivery

ENEM Website > ENEM SMTP Delivery

Het versturen van hoge volumes emails is al sinds enige tijd geen vanzelfsprekende zaak meer; ISP’s wapenen zich steeds feller tegen misbruik en spam en het installeren van een mailserver is niet meer voldoende om uw berichten (tijdig) afgeleverd te krijgen.

Veel bedrijven zetten al hun resources in voor het bedrijfsproces en samenhangende applicaties, terwijl de mailserver een “sluitpost" lijkt te zijn. Pas dan komt men erachter dat er problemen ontstaan:

* De mail wordt te laat afgeleverd door queue problemen en tijdelijke blokkades

* De mail wordt helemaal niet afgeleverd omdat isp’s uw mailserver blokkeren wegens te hoge volumes ineens of teveel foute adressen

* De mail komt terecht in de Spam folder en wordt dus niet of nauwelijks gelezen door uw klanten

 

ENEM SMTP Delivery

Enem heeft al jaren ervaring met het zo optimaal mogelijk afleveren van uw berichten. Door constante monitoring en begeleiding van de klant wordt een aanzienlijk hoger percentage van uw berichten tijdig en op de juiste manier afgeleverd, zonder ingrijpende wijzigingen in uw bedrijfsprocessen. Hierbij wordt ondermeer gebruik gemaakt van de volgende technieken:

 

Email Authenticatie: Begeleiding bij het instellen van en gebruik van SPF en DKIM

Bounce Handling: De reputatie van uw email wordt aanzienlijk verbeterd bij een zo klein mogelijk aantal foute adressen. ENEM zorgt dat u uw databases makkelijk kunt opschonen en verbeteren.

Reputation Monitoring: Bij elke grote ISP wordt uw reputatie bijgehouden, hoe beter uw reputatie hoe beter we uw berichten kunnen afleveren

Complaint Management: Grote ISP’s koppelen klachten over emails terug naar de verzender via de zgn. “Feedback loop”. ENEM zorgt ook hier dat uw databases optimaal blijven.

Gescheiden IP’s voor een zo hoog mogelijke reputatie: We onderscheiden twee soorten email, de zogenaamde transactionele email zoals aanmeldingsbevestigingen, facturen en betalingsberichten en de standaard marketing emails zoals nieuwbrieven, acties e.d. 

Het spreekt voor zicht dat de transactionele mails de allerhoogste prioriteit hebben. Hiervoor worden dan ook speciale ip adressen gebruikt die de beste reputatie hebben en kunt u ervan uitgaan dat deze emails snel in de inbox van uw klant zullen worden afgeleverd.

Throttling: Veel ISP’s hebben een limiet aan het aantal berichten dat u kunt versturen per uur of per dag. De ENEM servers herkennen deze situatie en zullen uw mail vanaf dat moment in kleine batches versturen, net zo lang totdat alles netjes is afgeleverd.

 

Aanvullende diensten:

ENEM Verify

Verify kan in real-time de ingegeven email adressen in web-forms controleren op syntax en beschikbaarheid via een eigen API die u eenvoudig kunt inbouwen in uw website. Op die manier houdt u uw database al schoon aan de bron.

Rapportage en Statistieken

Elke behandelde mail wordt gelogd en bijgehouden. Zo kunt u snel zien hoeveel mails zijn afgeleverd, hoeveel er gebounced zijn en waarom en een bestand downloaden voor het opschonen van uw database.

Bel 020-3303621 voor meer informatie.